Není foto: Ivan K.
ID 1353036

Ivan K. 40 let

Garantujeme, že hledá práci
E-mailová adresa
Telefonní číslo

Představa o práci

 Kde hledám práci

Brno + 30 km ochota dojíždět Mapa Mikulov (okres Teplice) + 30 km ochota dojíždět Mapa Třebíč + 30 km ochota dojíždět Mapa Slavkov u Brna + 30 km ochota dojíždět Mapa Znojmo + 30 km ochota dojíždět Mapa Zobrazit vše

 Možná spolupráce

Plný úvazek

Vzdělání Vysokoškolské

Uzhhorod National University

Ekonomika a management (Finance a řízení)

září 2001 – červen 2006Vysokoškolské

Praxe 16 let a 4 měsíce

At*********r.o

Bank & Intercompany Specialist

leden 2024 – dosud 11 měsíců

- Odpovědnost za veškeré odchozí platební operace vybraných společností Atlas Copco včetně samotného zpracování různých typů plateb v prostředí internetového bankovnictní - Porovnávání reálných stavů na bankovních účtech s účetními daty, identifikace nesrovnalostí a jejich náprava - Řešení vzájemných dodavatelsko-odběratelských vztahů v rámci Atlas Copco skupiny - Spolupráce s ostatními odděleními finančního centra v Brně i s kolegy ze zahraničí - Reporting na pravidelné bázi, účast na měsíčních, čtvrtletních a ročních účetních uzávěrkách

Cu*******r.o

financial Control Analyst

leden 2023 – prosinec 2023 1 rok

Key responsibilities - Maintained asset master data. - Management capitalization and retirement of assets. - Processing asset transfers and intracompany recharges. - Verifying depreciation results and performed period-end closing. - Reconciliation balance sheet accounts. - Supporting statutory financial statements and external audits.

Cu*******r.o

Payment transaction associate

listopad 2021 – leden 2023 1 rok a 3 měsíce

- Preparation of weekly, monthly and quarterly cash flow forecasts - Collaborating with Treasury, Intercompany, Banking, and GL teams. - Processed payment files, manual payments, and inter-company transactions via SAP S4H and banks. - Reconciliation bank accounts and ledgers in SAP S4H. - Conducting duplicate and fraud checks. - Manage the payments rejection process and cash matching. - Preparation supporting reports (cashflow, forecast). - Handling team email communication for supplier and business queries. - Completing month and year-end tasks in SAP S4H.

Ea*********LTD

Senior Claims Manager

prosinec 2014 – listopad 2021 7 let

Started working for the company as one of the first employees at the opening stage. Direct responsibilities: - Management and directed Claims, Warehouse and Logistic teams - Resolving non-standard issues with goods providers - Support big corporate clients - Full support for the team in situations that are not part of the company's standard process - Developing claim procedure improvement methodology Related Responsibilities: Purchasing Department - Supplier Selection - Participation in selecting suppliers. - Coordination wholesale prices. - Assessment the quality of purchased goods. - Evaluation prospects for long-term cooperation. Pricing Team: - Preparation of sales prices for new product lines. - Assessment of potential risks for new product lines. - Calculation of sales profitability. - Revision of pricing policy for products falling in demand. Sales Team - Collaborating with a team to identify the company's potential risks and maintain its competitiveness in the market. - Discussions of key factors: - Pricing of goods - Minimum wholesale lots - Purchase and shipping times - After-sales warranty and support

In*******VIG

Head of Sector "Insurance products"

červenec 2012 – prosinec 2014 2 roky a 6 měsíců

Financial Analysis, Risk Assessment, Underwriting, Reinsurance: - Calculated monthly profitability for all insurance products. - Identified trends and optimization opportunities. - Assessed risks associated with insurable objects. - Determined coverage terms and amounts. - Prepared reinsurance offers. - Collaborated with reinsurers to manage risk exposure Product Development, Customer Service, Claims, Sales Monitoring and Support: - Collaborated in designing and launching new insurance products. - Ensured compliance with regulations and market readiness. - Reviewed customer inquiries, policy adjustments, and claims. - Maintained high-quality service for active policies. - Monitored product sales performance in Ukraine. - Supported regional offices.

PS*****ank

Head of sector - Corporate Loans

srpen 2008 – červenec 2012 4 roky

- Originating and structuring financial transactions, providing insight, and fostering relationships with new and existing corporate clients. - Assist in the origination of a pipeline of corporate finance transactions and screen lending opportunities through marketing, analytics, and deal screening. - Undertake and manage the necessary financial modelling, due diligence, risk analysis and mitigation in the structuring of loans, and/or equity investments. - Assign Internal Credit Ratings; establish and manage credit risk limits in accordance with the risk appetite established by the Board; monitor and report on credit risk exposures on a regular basis. - Support or lead the internal approvals process including interface with credit, legal and other teams as well as management.

Jazyky

češtinastředně pokročilá

angličtinapokročilá

ruštinavýborná

ukrajinštinavýborná

Řidičský průkaz

A - motocykly

B - osobní auta

Technické znalosti

Operační systémy

MS Windows 8 / 10 / 11Zkušený

MS Windows XP / Vista / 7Zkušený

Chytrý telefon AndroidZkušený

Chytrý telefon Apple iOSZkušený

Běžná práce na počítači

Textový editor (MS Word)Zkušený

Tabulkový kalkulátor (MS Excel)Zkušený

Prezentační program (MS PowerPoint)Zkušený

Internetový prohlížeč a e-mailZkušený

MS OutlookZkušený

ERP a účetní software

SAPZkušený

Další programy a počítačové znalosti

GT-Cash, CITI FX Pulse, SAP IS retail, SAP S4/Hana, Parus Insurance, ODB ARM SHell

Dovednosti

Mé silné stránky

Aktivní přístup

Flexibilita

Ochota učit se

Pracovitost

Přizpůsobivost

Samostatnost

Spolehlivost, zodpovědnost

Výkonnost

Zvládání stresu, práce pod tlakem

Manažerské dovednosti

Budování a vedení týmu (leadership)

Klientský servis

ilustrtivní obrázek operátorky
Po - Pá  8 - 17 hod.

+420 777 77 45 45